Helgen

Även denna helg "försvann" snabbt. Igår blev det shopping efter Afrodansen. Blev en tur i Eskilstuna city, en tur på Tuna park och en tur till Lager 157 i Hälleforsnäs.

På stan hittade jag termobyxor (var ett måste inför sälen), hittade ett par som var helt okej och som även kommer att var okej när jag gått ner allt, Sen blev det en ny handväska och en "leklåda" (till mina brorsbarn, har ett gäng leksaker åt dem här hemma). Sen blev det inte så mycket på Tuna park. Tights, strumpor, Jordgubbsmössa åt brorsdottern och ett par jätte söta "fin" skor till brorsdottern på H&M. Sen bara det av till Lager 157 för att köpa lite snygga Frank Dandy trosor.

Efter alla denna shoping åkte jag hem till min bror, de var i Norrköping så jag var i huset själv ett tag sen kom de och vi tittade på Melodifestivalen och hade det mysigt med Ella (brorsdottern), Albin somnade i bilen hem och fortsatt när de kom hem.

Idag har vi haft en jätte mysig dag (sov hos brorsan). Gick för att åka pulka och snowcross på fm (hade kommit ca 10 cm nysnö i natt). Sen gick jag och brorsans fru en promenad med Ella, vi fick turas om att dra vagnen för det var riktigt jobbigt för de hade inte hunnit plogga. Sen var det hem och äta en snabb lunch och duscha för sen skulle jag och Albin på bio. Såg Bolt, var riktigt bra. Dock tror jag att Albin kanske var lite för liten för den. Men han sa att han tyckte den var bra. Men han förstod nog inte allt, Sen gick vi lite på stan, han ville köpa blommor til sin mamma så vi köpte lite fina tulpaner och sen var vi på leksaksaffären och hittade två olika Batmandräkter. Letade som skjuton efter Batmandräkt till honom i julklapp men det fanns ingenstans och idag hade de till och med två olika sorters dräkter. Så jag kunde inte låta bli utan köpte en dräkt åt honom och han vart super glad. Så när vi åkte hem till honom hade jag Batman i baksätet.

Efter detta åkte jag hem mot Strängnäs, var hemma vid halv sju och sen dess har jag inte gjort mycket. Ligger i sängen nu och ska försöka somna tidigt i kväll. Vaknade sju i morse igen....

Lite bilder från dagen:
  

Kommentarer
Postat av: Lena

Vilken härlig helg! Jag har inga barn att åka pulka med, men man kanske kan låna några? :) Pulka är kul. Fast om man kollar på de backarna vi åkte i när vi var yngre så förundras jag över hur vi vågade... En jättehög backe (gångbana) med staketstolpar i metall på båda sidor (smal gångbana) som slutar rakt i bilvägen... Men vi överlevde :) Ha en skön dag! Kramar

2009-02-23 @ 05:50:55
URL: http://zitalena.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0