Söndag - blir en lugn dag!

I går gick verkligen dagen i ett. Började som sagt dagen hos frisören, blev jätte nöjd med mitt hår nu. Blev lite mer frisyr men ändå har jag kvar längden, och jag kan sätta upp det i tofs när jag tränar. Riktigt skönt.



Sen var det bara att skynda hem, för jag fick ett mess att mitt ex var på väg för att hämta möblerna. Han och hans föräldrar kom strax efter tio och hämtade allt. Gick  bra allt tog max 20 min och det var okej att träffa honom. Efter detta åkte jag och pappa hem till min mamma för lite förmiddagsfika. Hade inte ätit någon frukost förutom vatten och omega3-tableter. Så det blev en kaffedrink (kaffe + vaniljshake) innan jag och pappa styrde bilen mot IKEA i Kungens kurva. Hittade allt jag skulle ha och det var lite med folk så det gick snabbt. Sedan blev det ett stop på Media market, köpte trådlösa högtalare till datorn. Riktigt nice. Och ett stop på Rusta i Södertälje där jag skulle kolla på illgröna ryamattor, bestämde mig för två stycken. En att ha under soffbordet och en lite mindre under fåtöljen. Dessa fick jag av min snälla pappa som hade avsatt hela sin dag för mig i går. Tack pappa!

Sedam bar det hem och fixa med allt, höll på hela kvällen för att sätta ihop grejor och möblerna om. Har även hållt på nu på morgonen. Har dock lite kvar:
- bära ner grejor i källaren (hela hallen full med grejor)
- dammsuga en sista gång (det har dammsugits en hel del under tiden)
- strycka gardiner


Men först ska jag gå och simma tänkte jag, badhuset öppnar om 10 min. Sen blir det promenad men en kompis i eftermiddag. Nu har jag inte rört på mig på två dagar så jag känner verkligen att jag måste röra på mig idag. Har dessutom väldigt ont i magen idag och känner mig väldigt uppblåst vilket även hade resultat på vågen idag. Någon som känner igen sig???  Jag undrar vad problemmet är? Har kunnat gå toa och så men känner mig ändå väldigt konstig. Jag hoppas det blir bättre under dagen.

Sen ska jag upp till mamma för att hämta hennes symaskin så att jag kan sy nya kuddfodral, köpte nämligen tyg till detta igår.

Ha en jätte bra söndag!
(kommer lite före och efter bilder på inredningen i kväll)

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!

Jag vet inte om det är något som är vanligt men jag kan lätt bli uppblåst i magen om jag INTE druckit trillräckligt med vatten... låter säkert som en konstig ekvation men så är det för mig.

Vad duktig du är med träningen.

Jag har ju varit sjuk i 2 v, men på tis ska jag äntligen komma igång med rörelseglädjen igen. Kommer kännas som att börja om igen... :-)



kram på dig!

2009-02-15 @ 11:59:59
URL: http://lindasxtravaganza.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag kan också känna mig uppblåst om jag inte druckit tillräckligt med vatten, eller om jag inte gått på toa på ett par dagar.

Låter som du hade en riktigt produktiv dag igår, och visst katten rörde du dig!! Vardagsmotion räknas också! Kram

2009-02-15 @ 12:40:58
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: UTE

Hej Andrea!

Tack för de fina orden och ha en BRA vecka. Du får väl även skriva om vad som du var på i kväll.

Hälsningar!

Pappa

2009-02-15 @ 19:38:10
URL: http://ute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0