Fredag = skitdag

Tycker inte alls om fredagar, känns som att detta är den svåraste dagen av alla att klara detta med. En fredagkväll  vill man äta gott, mysa i soffan med något gott eller äta en god middag med vänner.  Men istället sitter man här och bara längtar efter allt gott. Tur att jag har tömt kylskåp och skafferi. Känns skitjobbigt.

Dagen började heller inte så bra, vaknade tio i åtta. Börjar åtta så det var bara att skynda sig, var på jobbet tjugo över så det gick fort. Hann dock inte göra någon god kaffedrink utan det blev bara en halv chokladshake i farten. Hade dock inget möte eller nåt så det gjorde inte så mycket att jag kom lite sent. Efter lunch skulle vi ha ett stort möte på kontoret och vi brukar äta lunch innan tillsammans men jag stannade kvar på kontoret och åt min grönsakssoppa.  Känner mig lite asocial, är det inga av mina kollegor som vet vad jag håller på med, känns lite jobbigt. Men det är svårt att berätta när jag jobbar med nästan enbart män från 30 år och uppåt. Känns som om jag berättar kommer de tycka att jag är helt knäpp. Antar att det ändå kommer att synas snart så jag avvaktar med att säga något.

Nu har jag iallafall varit och tränat och ska hoppa in i duschen. Måste dock bara tillägg att jag har fått världens huvudvärk (troligen av min stressiga morgon) idag och när jag kom hem vid halv fem la jag mig ett tag och tänkte att jag kanske skulle skita i träningen. Men nej jag åkte dit och gick på ett super roligt styrkepass och avslutade med en powerwalk på bandet i 15 min. Känner mig väldigt nöjd.

Efter duschen blir det kaffedrink, Let´s dance och lite skvallertidningar. Var in på affären för att handla toapapper,med mig ut fick jag även lite tidningar och tulpaner =) Gäller att uppmuntra sig själv med annat än mat.

Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag jobbar med 2 tjejer och 22 karlar, alla vet vad jag håller på med. De stöttar mig till 100 % och när killarna säger att jag är "smal" så betyder det faktiskt mer än när tjejerna säger det. Tjejerna ser det på ett annat sätt och när väl killarna upptäcker det så har det verkligen hänt något :)

Skitstarkt att du ändå gick till gymet!!

Visst måste man uppmuntra sig själv med något annat! Det är det beteendet jag vill bryta, detta att hela tiden belöna sig med mat. Tulpaner var en bra idé, det är väl i stort sett den enda snittblomma som jag tål. Det skall jag köpa en dag!! Kram

2009-01-31 @ 13:46:59
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: Linda

Ibland kan det nästan vara jobbigt att alla vet oxå. Jag jobbar med ca 100 personer så jag måste berätta, annars undras det ju varför jag shakar varje lunch!

Jag håller med att fredag o lördag är värst, helg förknippas ju med GOTT!

Vad trevligt att du uppmuntrade dig med tulipaner & tidningar :-)

Heja Heja



Ha en fortsatt trevlig helg.



KRAM

2009-01-31 @ 14:07:54
URL: http://lindasxtravaganza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0