Snart slut på Dag 1

Oj snart är dag 1 slut. Känns faktiskt rätt okej, fick ett litet psykbrott förut men det beror på massa annat och inte detta med maten. Mycket som har hänt de senaste månaderna som har påverkat mig men jag är glad att jag tagit detta steg att satsa på mig själv. Det är verkligen något jag behöver.

Idag blev en rätt lugn dag. Gick en promenad i morse,  var in på hälsokosten och köpte Omega 3-tabletter. Något min hälsocoach sa att jag skulle ta som tillskott. Sedan var det iväg till Eskilstuna, en runda på stan som resulterade i en Marimekkokanna (att ha i kylskåpet med vatten, så att jag vet hur mycket jag dricker), tre träningströjor på rean på Stadium och massa härligt grejor på Body shop. Skönt att ha lite lyxiga duschkrämer och body lotion, måste unna sig lite annat under denna tid.

Sedan vart det en tur till min bror som idag fick hem sin färska dotter från BB, så idag träffade jag min brorsdotter för första gången. En himla söt liten tjej, som var väldigt snäll. När vi kom dit var det stort fika med bullar och tårta men jag höll mig till te och 1/2 vaniljshake, helt okej. Sedan lämnade jag bordet lite tidigare än de övriga så jag fick sitta med min brorsdotter i famnen.

Är en sådan som äter för att döva känslor, tanken är att jag med hjälp av XV ska få annat att tänka på än mat t.ex. träning. Är en sådan som tycker om att träna men hur kul är det att gå på pass och gym när alla är super snygga, då drar jag mig för att gå dit. Men nu är det andra bullar som gäller. Jag har redan planerat vilka pass jag ska gå på, tråkigt att det dröjer en vecka tills jag kan börja. Tänkte att jag kanske kan gå på ett Pilatespass denna veckan, får se hur denna första vecka blir.

Nu kollar jag på Körslaget, väldigt skumt att inte ha något snacks men det känns även väldigt bra. Kan ju inte säga att höjdpunkten på dagen är när man ska äta- varje . Idag blev det:
1/5 Blåbär
1 Kyckling - god
1/5 Vanilj
1 Choklad

Efter körslaget blir det mental träning i 15 min, hoppas ni haft en bra dag. Min har varit över förväntan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0