Välkommen till min nya blogg!

Här kommer du att kunna följa min viktresa med Xtravaganza, jag har bestämt mig för att prova något nytt. Och föll för XV då deras program handlar om så mycket mer än bara mat, fokus ligger mycket på mental träning och träning. Något som jag har saknat när jag har gått ner i vikt med andra metoder. Känner även att det är nu eller aldrig. Jag äter ofta med känslor och det är något jag måste sluta med.

Jag kommer gå ett Intersivprogram, vilket innebär 12 träffar under 4 månader i grupp med en hälsocoach. Under de första 8 veckorna kommer jag att gå på "Helfart", vilket innbär 3 portionter soppa om dagen fördelat på 4-5 gånger. Utöver detta får man dricka sitt dagliga behov av kaffe och te plus att man ska dricka mellan 3-5 liter vatten per dag. Enligt programmet går man ner mellan 2-4 kg under helfart. Efter dessa veckor tror min hälsocoach att jag har nåt min målvikt och att jag då kan börja på jämvikt. Dvs. hitta balansen med mat som jag ska äta och gör så att jag mår bra. Nu är det bara att köra hårt och hoppas att jag kan bli av med 18,5 kg på 8 veckor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0